26 Kasım 2013 Salı

ATATÜRK ARBORETOMU

Merhaba,

Gene paylaşılmayan zamanlarda yapılan gezilerden ve şiddetle tavsiye edilen bir mekanı paylaşmak istiyorum.

Ben bu zamana kadar İstanbul'da böyle bir yerin varlığından haberdar değildim. Sağolsun sosyal medya özellikle İnstragram bu konuda benim ufkumu açıyor. Bir arkadaşımın İnstragram'da paylaştığı resimle vasıtasıyla varlığından haberdar olduğum Atatürk Arboretomu'na yani Ağaç Müzesine ait fotoğrafları paylaşmak istiyorum sizinle.

Sitesinden sizi kısa bir bilgi özeti (Daha geniş bilgi için tık tık)ve resimlerden bir kaçı ile baş başa bırakıyorum. Ve diyorum ki; gidin arkadaşım, muhakkak görün henüz Avm olmadan.


"Arboretumlar bilimsel araştırma ve gözlem amacıyla orijini ve yaşları belli, her biri doğru ve dikkatli bir şekilde bir araya getirilmiş olan çoğunluğu ağaç ve diğer odunsu bitki taksonlarının uygun seçilmiş alanlarda yetiştirilip sergilendiği tabiat parçalarıdır. Başka bir açıdan bakıldığında arboretumlar eğitim ve bilimsel yanları ağır basan bilgi, emek ve sabırla meydana getirilmiş birer canlı bitki müzeleridir.

Atatürk Arboretumu'nun ilk amacı basta İ.Ü. Orman Fakültesi öğretim üyeleri ile öğrencileri olmak üzere Orman Bakanlığı bünyesindeki ilgili kuruluşlar ile orman mühendisleri, peyzaj mimarlarının, diğer fakülteler ile araştırma kurumlarının, yerli ve yabancı bilim adamlarının, doğa severlerin yapacakları incelemelere, bilimsel araştırmalara her yönü ile açık bir canlı laboratuar olarak hizmet vermektir."














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder