17 Ekim 2012 Çarşamba

ÇARŞAMBA TARHANASI

Güzel bir gün,
Kızçemden ayrılırken gene zorlandım, o da istemiyor gitmemi ama el mahkum.
Dışarıda hava çok güzel sanki Ekim ayı değil, bahardan bir gün. Metro ile kolay bir yolculuk ardından ofise varış.
Bugün daha iyiyim. Ezelden beri severim Çarşambaları. En güzel programlar, en kolay işler, en güzel havalar sanki hep Çarşambalara denk gelir. Belki de ben sendromdan anca çıkarım, enerjimi toplarım hoop bir bakmışım hafta bitmiş.

Can ciğer patronum rahatsızlanmıştı geçtiğimiz haftalarda böbrek taşı sebebi ile bir operasyon bile geçirdi. Vücutta enfeksiyon varmış, ağır ateşli bir dönemden sonra bu hafta başı ofise geri döndü. İyi ki de döndü.
Tabii eskisi gibi değil, ama inanıyorum kısa sürede toparlayacak kendini.
Onun için bir şey yapmak istedim ve gece İpek'e su vermek için kalktığımda öğle yemeğinde içebilsin diye tarhana ıslattım.
Ofisimizde mutfak ve ekipmanları bulunduğu için çok şanslıyız. Bende uzun süredir öğle yemeklerimi evden getirip burada hazırlayıp, ısıtıp burada yiyorum. Bu öğlende biricik patronum (ikinci babam diyebilirim) için basit bir tarhana çorbası hazırlayacağım.

Basit tarhanamızın malzemeleri;



Gelirken kafası 1500 olmuş, gece 4:30'da Sütaş'ın cam kabında ıslatılmış 
8 yemek kaşığı köy tarhanası, 
gene yollarda başı dönmüş evde yapılmış mis gibi
1 yemek kaşığından biraz fazla domates salçası,
pazardan alınmış mütevazi sarımsak (3 diş göründüğüne bakmayın hepsini koymayacağım)
1 yemek kaşığı ofise ait ayçiçek yağı (ben mısır özünü tercih ederdim ama imkanlar ile sınırlıyız.)

Tencereye konulan yağa iki diş sarımsağı julyen kesmek suretiyle ekledim.

Biraz kavurduktan sonra ıslattığım tarhanayı ekledim

Topaklanmasını önlemek için uzun bir süre çırpıcı ile karıştırmak gerekir, ancak imkanlar dahilinde bir adet yemek çatalı işimizi gördü. Karıştırma esnasında koyulaştıkça sıcak su ekledim. Ve tuz tabii ,

Bir taşım kaynattıktan sonra ;

afiyetle yemek için hazırdı çorbamız. Patroncuğumuz için hazırlamıştım ama gözüm dönmüşse tarhana çoğaldı da çoğaldı ofisteki diğer arkadaşlarımız bile nasiplendi.

Peki fark ettiniz mi renk versin diye kullanacağım salçayı kullanmadım. UNUTTUM :) Evet gerçekten malzemeyi kullanmayı unuttum. Gerçi fark ettim ki gerekte yok çünkü tarhananın rengi tadı tuzu hep yerinde idi. 

Yaşasın bugün güzel bir gün,


Sevgiler 
Pınar








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder